Tuesday, March 24, 2009

Layan jiwa (ke jiwang??)

Sejak kebelakangan ni aku da start bace balik koleksi novel alaf 21 yang mmg da lame aku tinggal kan. Sejak habis je study dulu semua novel aku da cmpk ke mana ntah. Tp sekarang ni terasa nk layan jiwa balik, so aku pun dok menghadap la novel tiap2 malam.Abes satu novel, bace novel lain plak. Padahal da berpuluh kali aku bace novel2 tu dulu.

Tapi bile aku kemas2 balik, br perasan yang byk sgt novel aku yang da hilang. Aku rase dkat sepuluh jgk la yg da takde. Tak tahu la antu mane yang da pinjam tak pulang2. Dulu adik2 aku selambe je bg membe2 die pinjam. Kalau pinjam tawu pulang takpe, ni die wt mcm rete mak bapak dorg je plak. Ade satu hari tu aku naik minyak hangin, habes satu rumah aku jerit kan. Siap menangis2 beguling bagai plak tu. Ntah hape yg rasuk aku pun tatau. Pdhal cume novel je pun ilang. Tp da mcm org mati laki plak.

Yang aku heran, bile aku naik hangin camtu, aku pk ibu aku mest la naik hangin ke naik tangan balik kt aku kn..Paling2 ayat bese die kua la dr mulut die.. "Ko ni da buang tebiat ke?"

Tapi rupanya, die pun ikut same marah adik2 aku. huwawawawa!!Puas hati aku mase tuh. Aku tawu tyme tu adik2 aku mest rase cam nk baling je kasut kt muke aku. Tak pun nk tonyoh berus jamban kt dlm mulut aku yg terjerit2 tyme tuh.agagaga..

Maybe disebabkan tyme tu aku study kt Sabah kan, jauh dari family. So merasa la aku jd anak emas sekejap. Tapi skjap je okkkk.. Sekarang ni aku rase kalau aku meroyan lagi kt dpan ibu aku psal benda bodo camtu, mahu kepala aku benjol kena baling ngn segala novel yg ada..Ko jgn nk mengadaaaa eh Mawar.




Sekarang aku tgh bace novel Selagi ada Dia. Ok2 la cite die...

Ade satu novel Aisya Sofea ni wat aku termimpi2 hero dlam cite tu. Macam kn hensemmmmm sangat la Si Aisya Sofea ni membayangkan hero tu. Tak silap aku tajuk novel tu Adam & Hawa.




-ME-

misswateva



1 comment:

shooting star said...

jiwa2.isi mase lapaang yg sgt lapang kan sis sbnrnyer?pham2.xper2..kang smpy terbwak2 ke mimpi..hehehe...=))