Wednesday, May 11, 2011

Dugaan dan dugaan dan dugaan..full stop.

Ok, serious lame gile I tgl kn blog tanpa entry baru..

Knape da blk kampung ni segala2 nya rase mls nk buat ek?Jogging da mls..G gym da mls.update blog da mls…Tp bile part mentakedarah, x pnah plak mls kannn..lajuuuu je manjang.
Ok..Since dr awal2 I ngn En Kunyit tunang dlu, ramaiii sgt org pesan kt kami yg waktu bertunang adalah waktu yg PALING byk dugaan.
So, I ni lepas je tunang dok tgu2 jgk tau ‘ape jenis’ dugaan yg kitorang akan hadap.eeehh.siap2 tgu2 okk, bleyy??

Sebulan dua after tunang mmg bahagia la org ckp..xde gado2 sume. Tp masuk bulan ketiga da start da begado x hengat.menangis tu smp gaye cm esok2 x bley nk menangis lg da.
And now 6 months before the majlis, dugaan yg kami tempuh MAHA hebat..It’s not about a 3rd person atau scandal2 terlarang..Alhamdulillah hingga harini kami masih saling setia antara satu sama lain. Cume perasaan dalaman n sikap masing2 yg mungkin ego.
Sampai satu tahap yg I rase cm down and putus asa gile2.Rase cm x kuat nk hadap benda2 cmni..

Alhamdulillah..En Kunyit sentiasa ade bersama.Being En Kunyit yg sentiasa calm, die terlalu byk bersabar dgn i.Die sentiasa ingatkan yg godaan dan hasutan syaitan adalah berpuluh2 kali ganda dlm keadaan dan masa kami skrg ni yang mana tgl 6 bulan je lg sebelum diijabkabulkan. Maybe ni fasa kitorang mengenali dan memahami hati budi and sikap masing2.
Yeee,skrg i percaya DUGAAN masa bertunang tu mmg MAHA HEBAT.At least for me..
I sentiasa berpesan pd diri sendiri supaya jgn cepat melatah dan jgn cepat putus asa. Tabah dan sabar adalah 2 senjata utama I kne tanam dlm diri untuk hadap sume dugaan dan rintangan ni.


Ya Allah.... Seandainya telah engkau catatkan... Dia milikku tercipta buatku... Satukanlah hatinya dengan hatiku... Titipkanlah kebahagian antara kami.... agar kemesraan itu abadi... Dan ya Allah... ya tuhanku yang maha mengasihi... Seiringkanlah kami melayari hidup ini... Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Tetapi ya Allah... Seandainya telah engkau takdirkan.... dia bukan miliku... Bawalah ia jauh dari pandanganku.... Luputkanlah ia dari ingatanku... Dan peliharalah aku dari kekecewaan....
Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti.... Berikanlah aku kekuatan... Melontar bayangannya jauh ke dada langit... Hilang bersama senja nan merah.. agarku bisa bahagia... Walaupun tanpa bersama dengannya...
Dan ya Allah yang tercinta... Gantillah yang telah hilang.... Tumbuhkanlah kembali yang telah patah... Walaupun tidak sama dengan dirinya...
Ya Allah ya tuhanku... Pasrahkanlah aku dengan takdirmu... Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan... Adalah yang terbaik buat ku.... kerana engkau maha mengetahui... Segala yang terbaik buat hamba Mu ini...
Ya Allah... Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku... Di dunia dan di akhirat... Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini... Jangan engkau biarkan aku sendirian... Di dunia ini mahupun di akhirat... Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran... Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman... Supaya aku dan dia sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup... Ke jalan yang Engkau redhai... dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh....
Amin.. Ya Rabbal A'lamin.



" Rabbanaa afrigh 'alaynaa shabran wa tsabbit aqdaamanaa wahshurnaa 'alal qawmil kaafirina. Rabbanaa la tuzigh quluubanaa ba'da idz hadaytana wa hablanaa min ladunka rahmatan innaka antal wahhaabu. Allaahumma tsabbitnii an azilla wahdini an adhilla. Allahumma kamaa hulta baynii wa bayna qalbii, fahul baynii wa baynasy syaythaani wa 'amalihi. Allaahumma 'innatan tu'minu biliqaa'ika wa tardhaa biqadhaa'ika qa taqna'u bi'athaa'ika."

Ya Tuhan Kami, curahkanlah kesabaran keatas kami dan teguhkanlah pendirian kami serta tolonglah kami terhadap golongan yang kafir. ya Tuhan kami, janganlah kau palingkan hati kami setelah Engkau tunjukkan dan berilah kami rahmat-Mu kerana Engkau adalah yang Maha pemberi. Ya Allah kukuhkanlah imanku, dan berilah aku petunjukk dari kemungkinan sesat. Ya Allah sebagaimana Engkau telah memberi penghalang antara aku dan hatiku, maka berilah penghalang antaraku dan syaitan serta perbuatannya. Ya Allah aku mohonkan pada-Mu jiwa yang tenang tenteram, yang percaya pada pertemuan dengan-Mu dan reda atas keputusan-Mu serta merasa cukup puas dengan pemberian-Mu.

6 comments:

ElyaElmo said...

biasa la tuu mawarr...darah manis kann...setan2 ni suke kacooo...
take care yeh babe!jumpe kat wedding atia :D

ellejay@liyanajais said...

selalu istighfar.. aku tak tahu dan tak lalui. tapi kalo tak tunang pon, ble serabot, haros selalu ingat Tuhan ;) insyaAllah indah d depan. xx

Mawar misswateva said...

elya, tula kannn..doa byk2 biaq setan lari jejauh..=/

yana,yup2..thanx sooo much!=)

Diaa Fariza said...

hihi...rilex... byk2kan berdoa..
org kata..
ikut hati.. mati
ikut rasa.. binasa
ikut kepala.. dpt bala
jadi..ikutla nasihat en kunyit ;p

lovelyadibah said...

be strong mawai:)moga doa mawai dimakbulkan:)amin~

A said...

Masa bertunang, bohongla x gaduh. Sama mcm aku, wak lan lah yg salu ingatkan ni semua syaitan punye kerje create pelbagai perasaan x munasabah dalam diri & perasaan kita... Tapi bila kawen, kita yg kena sabar.