Thursday, April 2, 2009

EMGIE memory.

Saya telah di tagged oleh kakak saya..


sweet, sad or bad memory between me and her.


--------------------------------

Dulu, sekolah aku semua perempuan.Aku masuk emgie (Malacca Girl High School) mase nak naik form 4.First time masuk skolah perempuan rase cammm...Adoiiiiii, mesti boring gile ni skolah semua perempuan. Tapi terpakse jgk akur ngn arahan ibu sebab result PMR aku tak macam yang diharapkan.Oklahhh..i've no choice, terpakse jgk pergi..Kang lawan tak berkat plak study kn. Tapi rupenye skolah semua perempuan lagiiiiiiii, lagiiiii dan lagiiiiiii best dari sekolah campur.Yang tak bestnye cume ko x dpt nk main2 mate ngn abang senior laaaaa..Tapi takpe, blk je skolah still boleh main mate ngn mamat2 sekolah sebelah..Kire okkk la tu dr takde kn..

So masuk je emgie, aku mula belaja benda baru yang tak kan ade kt sekolah campur ni, such as "connection", "SA" and etc."connection" and "SA" ni ni kire cam ko ade 'special relation ' la ngn orang tu. Nak kate couple ke lessy ke bukan jgk.Sebab kadang2 dorang ni ade je boyfriend kt lua tu. "SA" tu actually stand for secret admire. Tapi haraammmmm....bukan la sesecret mane pun.Mane tak nye,kalau ko jalan dalam sekolah tu waktu rehat ke kn, ayat biase ko akan dengar .....


" Eh, si Nora tu 'SA' si Linda kan."


Tak pun,

"Wei, tula 'SA' aku tu"


Lagi harammm kalau ko dgr,


"Wei, aku nk jd 'SA' si Fara tu la.Alaaaa...budak form 1 baru masuk tu.Cute dowh!! "


Tu sebab aku ckp tak de maknenye secret admire tu tak sesecret mane pun.Memula aku masuk emgie ni, aku pelik.Dorang tak paham ke maksud secret admire tu ape..Yela, aku boleh paham kalau ko secret admire kt Anuar Zain tu ke, kt Awal Ashari ke..Boleh la jugak akal aku terima,btol la tu sebab dorg mmg tak tahu pun yg korang ni minat die. Ni da kalau name secret admire, tapi berbalas2 msg la.Berdating bagai la....Tak ke pelik kan.Tapi lame2 aku da paham da adat turun temurun EMGIE ni dan aku nk boleh terima. "connection" tu plak aku tak tahu la ape sejarah die boleh terhasilnye word "connection" tu. Tapi jalan cerita die same jgk ngn 'SA'. Dating, bagi dedication, balas2 msg, malu2 kalau jumpa..Adat la tuuuu.


Okla, back to the tagging thing..

Banyak sweet memory aku ngn Kak Retna ni. Aku ngn die bukan "connection" ke.."SA" ke..Tapi kami kakak and adik angkat. Kire relation kitorang ni normal la..Straight.Nooo bengkok bengkok one okkk..Betul kan kak?? Heheee.


Kami same2 join brass band..same2 dalam percussion..same2 pergi pertandingan brass band peringkat kebangsaan kt Stadium Bukit Jalil dulu...Same2 kene berjemur tengah padang dari pkul 8 pagi sampai 5 ptg tiap hari sebab practise untuk pertandingan atau function..Same2 kene lari keliling padang dgn bawak instrument kalau main lagu tak betul. Mase tu, percussion members dalam brass band emgie mmg paling bermasalah compare to other members. Kami rase kami bagussss.. dan sememangnye mmg pun kami bagusss..Agagagaga.


Walaupun aku kire junior dalam band mase tu, tp aku tak diperbodo2 kan sgt la..sebab aku ade back up..hahahaha.

Paling aku ingat sampai skrg, mase birthday aku..Kak Retna bagi bunga..Heheee.Rase cm dpat bunga dr boyfriend je..I miss that moment!


Ni gamba band sekolah aku.Aku pun tak dapat cari yang mane satu aku.





EMGIE Brass Band Members.Rinduuuu weiiihhh..

-ME-


misswateva








2 comments:

Anonymous said...

mawai..
alololo..
klaka nye!!!*sampai nak ketok dinding....
hakhak!!!!
poyo ea kite dulu..
kalo tak poyo dulu..takde adek angkat..kahkah...

tapi dulu mule2 masuk emgie...muke mawai sangat sumbonk...!tp itu la saye suke adik saya..i lap u sis....

Mawar misswateva said...

hahaha..poyo cket la.tp relation kite straight je.

ngehh.

muke mawai suumbonk eh?
huwawawawa.tp sbenanye tak sumbonk kn??
cume tatau nk tegur org je dlu..