Tuesday, May 11, 2010

i bukan lesen P lg ok!=P

mati laaa tajuk belagak x hengat..=P
Tgh bosan2 kt ofis time lunch ni dpt plak tag dr Pn Kiree..
Even agak lambat tp saya sedia menjawab.=)
1. Adakah anda mempunyai lesen memandu?
musti ada.nk harapkan public transport kt mesia ni kem salam la...
2.Bilakah anda mempunyai lesen memandu?
Pas abes SPM terus register driving class!Tp aku fail mase first time amek computer test tu.
x silap aku utk pass kne dpt 43/50, tp aku dpt 42/50.. Kne la resit test tu blk.Aku mana la tawu nk kne bace ape kn. Buku undang2 tu pn xde. So slambe masuk exam without any preparation mcm kan da terror nauu undang2 kat mesia ni. Pdhal hampeh.
3.Berapa lamakah pengalaman memandu anda?
Klu pas SPM terus ade lesen means bulan 6 ni genap 7 tahun!Owh naseb bek, aku cek lesen aku mati 1 Jun ni. Klu x pe lagi aku nk kencing chong polis klu kne tahan road block kannn!aiishhh..
4. pengalaman pahit ketika memandu?
owh. tingat kisah 3 tahun lepas. mlm raye, baru 2 minggu dapat kreta baru. mase tu nk bwk Baby g beli kasut raye kt JJ, tbe kt depan taman aku nmpk org jual mercun.Disebabkan jakun x hengat, dan-dan tu jgk aku benti nk bli mercun. Pas bli tu masuk kete nk jln, aku xpasan btol2 depan kete aku tu ade tembok penghadang longkang tu.Aku pn pki redah jela smpi kreta aku terangkat kt senget.Abes terus lubang kt tepi pintu smpi pintu x bley tutup da.
Mmg sumpah cuak gile time tu.Takut nk btau Cik Olla. Br aku berangan2 nk beraya ngn kreta baru, tp da belubang plak kt tepi pintu..
Sampai2 rumah terus naik atas katil bring sebelah Cik Olla, bgtau die slow2 smbil menangis.Haha.. bajet die x marah la.
Cik Olla bebel2 pastu adela marah cket2.. Konon die ckp xnk amek tawu, tp bile aku da wat muke kesian,die g btol kan la jgk seminggu pas2. G repair tu kne la jgk dlm rm800++. Tp seb bek Cik Olla tlg bayarkan..Mane aku x panggil Cik Olla ni sugar daddy aku.wakaka! I luv u la ayah!=)
Tp kirenye, aku beraya ngn kreta-baru-belubang-di-pintu.
Senang okeh, ade original aircond!


5. pengalaman manis?
Eh,pening jgk aku nk pk pengalaman manis mase driving ni.Tp da soklan da tny cmtu, trpakse la aku ingat2 kot ade pengalaman manis sambil2 driving ni..
Owh ok pengalaman paling manis bile driving sambil pegang tgn En Kunyit!haha.
ok, saya tawu berdosa.tp kdg2 tu tindakan luar tak terkawal.=p
6. 3 tebiat ketika memandu?
Call En Kunyit, gayut ngn En Kunyit dan bertelefon ngn En Kunyit!walau die TERPAKSA LAYAN, ada aku kesah??
lalalala~
7. 3 pantang larang jika tengah memandu
plg x bley belah klu aku drive pastu Cik Olla dok sebelah. Sume nk ditegurnya. lubang la, taik lembu la, kreta kt depan la. Kadang2 smpi kn die sibuk tercapai2 nk bukakkan aku lampu. padahal aku tawu la nk buat. X pun tgn die sibuk tolong tekan hon, tolong aku hon org depan.=) senang kan klu drive Cik olla kt sblah, xpyah susah2 kite nk tkan hon , bukak lampu bagaiiii. sume die tlg wat.=p
Kdg2 tu mulut Cik Olla x abes dok soh aku tekan..tekan..
Klu kt hiway, madang aku slow cket mulelah die ckp "tekan..tekan..maintain je satu lima, satu enam."
ehh, naseb baik lah klu kne saman Cik Olla tolong bayarkan.
tu sebab aku sayangggggggggg sama sugar daddy ku sorg ni tau.=))
8. tag kepada 5 orang pemegang lesen bertuah
sesape yg rase die drive kete mcm pemandu F1, sila lah jawab..=)
Owh yee..nk promote cket.
Ptg ni marila kite same2 menonton badminton, Malaysia vs Jepun kol 6 nt!

4 comments:

Dee Dee said...

I REMEMBERED THE KERETA BERLUBANG! Even mel remembers that story!! that was 7 years ago?! how time flies seh.

hackerss said...

sedihnyer badminton kalah, huhu harap lps ni menang :)

k|ree said...

hehehe...mekasih kerana menjawab tag dari kita... :)

Mawar misswateva said...

Deedee~no la dee, that was 3 years back.juz bought my car that time.heee..=)

fana~tula pasal..letih je tgu sampi habes.huu.

kiree~sama2 pn kiree..=)