Friday, January 9, 2009

Alahaaaiiii....bapak.

Ayah aku kn mmg mcm xde keje die nk wat bile 2 minggu die cuti kt rumah tu. So nak tawu pe hobi ayah aku skrg??Hahhh..cubelah korg tgk kt bwh ni..





Hahhh ni la die....Bkn kate adik aku or bdak2 ane yg men, tp bapak bdak plak yg asek 24-7 menghadap bnd ni. X cukup dengan 1 ...








Die beli 2......Alasan die bg sbb "Yg satu tu cume ade 1 blade je, yg hitam ni ade 2 blade...senang nk control..boleh gostan2".Hahahaa.... Padahal beli 2 sbb nk senang main, Klu satu abes bateri,semntare tgu fully charged tu bley la lyan yg no 2 plak kn..Haaaiihh..Hentam la labu.





Agaknya ayah aku dlu cita2 nk jd pilot, tp x kesampaian...Tu sbb helikopter mainan pn jd bile da tua2 ni. Dule ade 1 tyme, pn die gile helikopter jgk, tp yg bsar2 tula...Ni da abes gile ngn yg besar, die plih yg comel2 plak. Yg besar2 tu sume ane ntah da die balingnye.Hehee..



Korg cuba la bygkan, klu blk je dr ane2 confirm trus msuk blk bwk klua helikopter die pas2 die menghadap la bnd tu. Main kt hall tu non stop smpi batri helikopter die abes. Pkol 3 pagi masuk bilik aku, men plak dlm bilik aku...adoiiiyaaaiii. Da tu klu ayah aku ni tgh men, abes segala kipas die soh off, kite plak yg kne menahan panas.. Kang nt ade angin mcm helikopter kne ribut taufan la plak kn. Hahahaha...


Ayah..ayah.. Kadang2 klaka aku tgk ayah aku ni.


Kecil2 dlu xdpat main, da bsar ni semua die nk try. Kadang2 smpai smbhyg pn die lambat2 kn tau. Ade satu hari tu, tyme tu da maghrib. Die bangun je tdo trus amek helikopter die tu pas2 main...Aku pn ckp ngn ibu aku," Ayah tu da kne rasuk hantu helikopter gaknye. Bangun2 trus cr helikopter die."Cnang je ibu aku jwb, "Ko pegi sound die cket mawai, maghrib2 ni." Aku pn apelagi...da dpt green light kn, harusla jhat mlut aku ni. "Ayah, smbhyang la yah.Maghrib ni x tunggu helikopter ayah tu abes bateri tau." Hahahaaa..Kn da kne sbijik ngn aku. Yela...selalu klu aku bace novel ke tyme maghrib before smbhyg tu, sedap je die sound kn "Mawai..maghrib ni tak tunggu tau smpi novel tu abes." Hahhhh...sekarang kne la blk.



Di suatu petang....


Ibu :Yah, nt u beli mainan masak2 tu yah.


Ayah : Nak belikn sape?


Ibu :Untuk i la.Da u sibuk asek main helikopter je, i pn nk jgk main masak2.



Aku cume bley gelak je dgr..





****************************************






Tgk rambut ai yg serabai ni da mcm org mati laki plak kn.....Ai intend nk perm my hair. Mmmm...yg mcmni ke.....

-ME-

misswateva

No comments: